Sekiranya anda masih tercari-cari cara untuk menyimpan atau membuat pelaburan, mungkin anda boleh menimbangkan untuk membeli emas sebagai salah satu pelaburan anda. ini kerana harga emas dunia dijangka meningkat mencecah AS$1,975 (RM5,925) seaun pada suku keempat tahun ini berikutan sentimen yang positif, kata Ketua Strategi Pelaburan Standard Chartered Bank, Steve Brice.

Hutang yang tinggi di Amerika Syarikat memberi kesan terhadap kenaikan emas serta peningkatan permintaan emas daripada China dan India.

Emas merupakan pelaburan yang sangat baik kerana ia menawarkan kepelbagaian selain memberi pulangan yang menguntungkan. Malah emas juga mempunyai begitu banyak kelebihan berbanding wang fiat. Namun begitu sebagai mereka yang ingin melabur atau menjadikan emas sebagai simpanan anda seharusnya mengkaji serta keperluan kegunaan kewangan anda. Emas adalah simpanan yang amat sesuai kerana ia kalis inflasi, ini kerana emas mempunyai harga siling dan harga lantai yang perlu kita tahu dan anda juga diingatkan agar jangan terjebak dengan skim yang akan membawa kesusahan kepada anda nanti.

Harga emas dunia dijangka meningkat pada tahun 2012

0 comments

diskripsi tugas dirujuk kepada laman web SPA