SHAH ALAM 2 Dis. – Program Debat Bahasa Melayu 211 Jam Tanpa Henti (Debat 211 Jam) akan dipanjangkan tempohnya kepada 222 jam atas permintaan daripada banyak pihak yang ingin turut serta menjayakan program anjuran Universiti Teknologi Mara (UiTM) itu.

Naib Canselor UiTM, Datuk Profesor Dr. Sahol Hamid Abu Bakar berkata, tempoh itu diharap dapat dipanjangkan daripada tempoh sasaran awalnya selama 211 jam.

“Tempoh ini perlu dipanjangkan lagi daripada sasaran awalnya bagi memenuhi permintaan setiap pasukan yang telah mendaftar untuk berdebat pada program ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Menurutnya, program ini perlu dipanjangkan kerana upacara ringkas bagi meraikan kejayaan seperti yang dicadangkan oleh pihak penganjur tidak sesuai untuk diadakan pada penghujung majlis Debat 211 jam yang dijangka tamat pada pukul 3 pagi Sabtu ini.

“Oleh demikian, tempoh tambahan selama 11 jam itu dilihat sangat bersesuaian kerana ia akan tamat pada pukul 4 petang di hari yang sama dan upacara meraikan kejayaan itu dapat dilaksanakan,” ujarnya.

Program ini bermula pada 24 November lalu dan dijangka tamat hari ini. Penganjurannya diadakan dalam usaha untuk memecahkan rekod debat yang dicipta UiTM sebelum ini dalam Malaysia Book of Records (MBR).

berita lanjut

0 comments

diskripsi tugas dirujuk kepada laman web SPA