Punca utama kegagalan calon temuduga KPLI-SR j-QAF adalah kerana calon gagal meyakinkan panel penemuduga mengenai kelebihan yang ada pada diri masing-masing. Walaupun memiliki kelulusan yang cemerlang tetapi calon tidak mampu berhujah mahupun mengeluarkan pemikiran yang bernas mengenai pelbagai isu semasa.

Aspek komunikasi calon temuduga menjadi kelemahan utama. Sebagai seorang yang bakal bergelar guru j-QAF, calon semestinya menunjukkan bakat dan kemampuan untuk mendidik anak bangsa sekiranya terpilih mengikuti program KPLI-SR j-QAF.

Seisi temuduga KPLI-SR j-QAF merupakan saringan terakhir untuk pemilihan calon bagi ambilan Jan 2012. Calon temuduga yang dipanggil ibarat telah pun ‘sebelah kaki’ untuk bergelar pelatih guru j-QAF. Dengan persediaan yang cukup, calon berupaya meningkatkan keyakinan untuk menghadiri seisi temuduga tersebut dengan jayanya.

Panduan Lengkap Temuduga KPLI-SR j-QAF menyediakan panduan khusus yang lengkap buat calon temuduga. 4 modul utama yang boleh membantu calon temuduga j-QAF melalui seisi temuduga dengan cemerlang dan meyakinkan.

Pelbagai tips dan panduan sebagai persediaan untuk menghadiri seisi temuduga KPLI-SR j-QAF telah terkandung dalam pakej tersebut. Untuk maklumat lanjut

0 comments

diskripsi tugas dirujuk kepada laman web SPA