KOTA BHARU 26 Dis. - Seorang pegawai Imigresen yang tinggal di kuarters jabatan itu, Jalan Kuala Krai di sini mengaku tidak bersalah atas tuduhan mengambil dadah jenis Methamphetamine di Jabatan Siasatan Jenayah Negeri (JSJN), Ibu Pejabat Polis Daerah di sini pada Jun lalu.

Sehubungan itu Majistret, Mohd. Fazaly Ali Mohd. Ghazaly mengarahkan tertuduh, Osman Che Harun, 31, melantik peguam untuk mewakilinya kerana kes disebut semula pada 25 Januari hadapan.

Dalam pertuduhan yang dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya Mohamad Hafiz Abd. Rahman, tertuduh didakwa melakukan perbuatan berkenaan pada 8 Jun lalu lebih kurang pukul 1.45 pagi di IPD Kota Bharu.

Dia didakwa di bawah Seksyen 15(1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan denda tidak lebih RM5,000 atau dikenakan hukuman penjara tidak lebih dua tahun.

Pihak pendakwaan menawarkan RM5,000 sebagai wang jaminan dengan seorang penjamin namun tertuduh merayu jumlah tersebut dikurangkan kerana menanggung seorang isteri yang tidak berkerja dan mempunyai dua anak yang masih bersekolah.

Majistret akhirnya menetapkan RM4,500 wang jaminan dengan seorang penjamin dan mengarahkan tertuduh melantik peguam yang dapat mengendalikan kesnya pada sebutan akan datang kerana kes tersebut tidak akan ditangguhkan.

Utusan online
27 Disember 2011

0 comments

diskripsi tugas dirujuk kepada laman web SPA